Wednesday, February 13, 2019

"Unlearn to be yourself! - Disimpara per essere te stesso!"

per italiano scorri in basso

Unlearn to be yourself!
What if you unlearn your toxic communication habits?

The basis, or the ground on which you build your life, is the quality of communication that you have with yourself and others. The way you understand your communication pattern is by asking yourself the following questions:
In your intimate communication, how do you behave with yourself? Are you caring (respectful), honest, lucid and encouraging? Or do you judge, do you lower yourself and always see what needs to be done better?
In your communication with others (people other than your own self), how do you position yourself? When you are talking with others- is your agenda to be right, or to truly listen? Do you impose your vision on others, or are you open to others’ visions?

Conflicts arise when we don’t understand where the other person is coming from. You don’t understand, and they don’t either. Where does that leave your conversation? In a stagnant, unproductive place.
It is also possible, that you might listen (without the goal of ‘winning’ the argument), and find something of substance in what they are conveying to you. This will make you better in whatever subject that is the topic of discussion.
And then, when you show that you genuinely are interested to know the other person’s point of view, the person with whom you communicate might ponder as well over your views. In the end, joining the most enticing aspects of both your points of views, you have an engaging  and genuine discussion.

Similarly, in conflicts that are internal, do we truly accept and consider all the opinions we might have? In two paths that are in front of us, do we acknowledge and understand both paths? If we do, that will lead us to take the path that is best for us at that moment.

These are some of the things we can create by truly listening and communicating effectively:
- More fun to communicate
- Less conflicts
- Rewarding discussions
- Elimination of conflicts
- Problem solving
- Easier speaking in public
- Ease in professional and personal relationships
And so much more!
Discover the workshops of Kass Thomas, coach in communication, "7 Steps to Flawless Communication" and "Dancing with Riches".





Disimpara per essere te stesso!
Come sarebbe rinunciare alle tue solite modalità comunicative nocive?

La base o il fondamento su cui costruisci la tua vita, è la qualità della comunicazione che hai con te stesso e gli altri. Per comprendere il tuo modello di comunicazione puoi farti le seguenti domande:
Nella tua comunicazione interiore, come ti comporti con te stesso? Sei premuroso (rispettoso), onesto, lucido e incoraggiante? O giudichi, ti sminuisci e vedi sempre cosa bisogna fare meglio?
Nella tua comunicazione con gli altri (persone diverse da te), come ti posizioni? Quando parli con gli altri, il tuo modo è essere dalla parte della ragione, o ascoltare veramente? Imponi la tua visione sugli altri o sei aperto alla visione altrui?

I conflitti sorgono quando non comprendiamo da dove viene l'altra persona. Non capisci, e neanche loro. Dove ti lascia la tua conversazione? In un posto stagnante e improduttivo.
È anche possibile che tu possa ascoltare (senza l'obiettivo di "vincere" l'argomento) e trovare qualcosa di sostanziale in ciò che ti stanno comunicando. Questo ti renderà migliore in qualsiasi argomento che sia oggetto di discussione.
It is also possible, that you might listen (without the goal of ‘winning’ the argument), and find something of substance in what they are conveying to you. This will make you better in whatever subject that is the topic of discussion.
E poi, quando mostri che sei sinceramente interessato a conoscere il punto di vista dell'altra persona, la persona con cui comunichi potrebbe riflettere anche sulle tue opinioni. Alla fine, unendo gli aspetti più invitanti di entrambi i tuoi punti di vista, hai una discussione coinvolgente e genuina.

Allo stesso modo, nei conflitti interni, accettiamo e consideriamo veramente tutte le opinioni che potremmo avere? Nelle due strade che abbiamo di fronte, riconosciamo e comprendiamo entrambi i percorsi? Se lo facciamo, questo ci porterà a prendere la strada migliore per noi in quel momento.

Queste sono alcune delle cose che possiamo creare ascoltando davvero e comunicando in modo efficace:
- Più divertimento nel  comunicare
- Meno conflitti
- Discussioni gratificanti
- Eliminazione dei conflitti
- Problem solving
  • Più facilità nel parlare in pubblico
  • Facilità nelle relazioni professionali e personali
  • E molto di più!


Scopri i workshop di Kass Thomas, coach in comunicazione, "7 passi per una comunicazione efficace" e “Danzando con le ricchezze".

Monday, February 4, 2019

"What is the easiest way to get back to you - when you lose yourself? - Qual è il modo più facile per tornare a te - quando perdi te stesso?"

per ITALIANO scorri più in basso

What is the easiest way to get back to you - when you lose yourself?

There are always moments - which could last seconds, hours, days, weeks - where we suddenly realize: this is not me. When we enter a space where we are aware that something is wrong, something that makes you react in a way that is different from how you want to behave, there is a process we undergo, consciously or subconsciously, that lets us get back to our true selves.

We need to be aware of how we get back to who we truly are in order to understand ourselves better. What makes us refocus, recentre and return to our mind, body and being?

  1. Identification: Am I not being myself? What is the situation I am in- is it causing me stress?

  1. Accountability: What are the emotions that are blocking me from being myself? What are the actions that have made me realize this?Are these actions the result of these undesirable emotions?

  1. Choosing the Right Path: How do I get back to me? What are the activities and actions that will allow me find my path back to who I really am?

In order to run through my experience with this, here is my journey on how I get back to myself.

  1. Identification: It is easy for me to recognize when I am not being myself. How, you ask?
    To know when you are away from you, you need to first be completely aware of yourself as a person. What is your most recurring emotion? How do you react in a pressurised situation? How do you react in a favourable situation? Once you have answered questions like these, it will be easy to identify when you are not being your true self.
    At times when I feel unnecessarily cranky, nervous, irritable or I simply take myself too seriously, I realize- this is not me. This is not how I choose to react, and so I will change this.

  1. Accountability: We all have a certain set of emotions that we revolve around- for me, it is happy, free-flowing, laughter (humour) and energy. As soon as you identify emotions that you don’t normally feel, you have a feeling that something is wrong. Emotions give way to undesirable actions, and sometimes you might even shock yourself that you are behaving a certain way. Backtrack, and identify the actions, and find out the source of the actions- which are emotions. If I find myself angry, irritable, befuddled or discombobulated, I immediately STOP, and I ask myself- What is wrong? Why am I behaving this way? How do I get back to me, and what will make me calm down enough to enter my own space again?

  1. Choosing the Right Path: We all have different ways to refocus, recentre and return to ourselves. The place we want to reach is a completely calm, focussed and relaxed space. How we get there, is up to us.
What calms you down? What are the actions that make you feel close to yourself?
It could be reading, singing, dancing or even taking a nap!

Something that helps me feel close to myself is merely stopping to observe the simplicity and ease of my surroundings. I could connect with a tree, the sea, the sky or even an animal.
Then, if I connect with a tree, I might focus on its leaves, the softness with which they move with the breeze, or the flower beside it, so effortless in its simplicity, yet so wholesome with the complexity of its functions and structure. 

I might watch a cat, gracefully striding and suddenly stopping, watching with its sharp eyes, taking in its surrounding and truly registering it. I connect with the cat, and for a moment, take in the surroundings through its eyes, through its focus and objectivity.

Find your rhythm, find your path. Remember to always get back to you, because you are the best space for yourself.



***



Qual è il modo più facile per tornare a te - quando perdi te stesso?

Ci sono sempre momenti - che potrebbero durare secondi, ore, giorni, settimane - dove all'improvviso realizziamo: questa non sono io. Quando entriamo in uno spazio in cui siamo consapevoli che qualcosa è sbagliato, qualcosa che ti fa reagire in un modo diverso da come tu vuoi comportarti, c'è un processo che subiamo, consciamente o inconsciamente, che ci permette di tornare al nostro vero sé.

Abbiamo bisogno di essere consapevoli di come tornare a chi siamo veramente per capire meglio noi stessi. Che cosa ci fa focalizzare di nuovo, ri-centrare e tornare alla nostra mente, al corpo e all’Essere?


  1. Identificazione: Non sono me stesso? Qual è la situazione in cui sono che mi sta causando stress?

  1. Responsabilità: quali sono le emozioni che mi impediscono di essere me stesso? Quali sono le azioni che mi hanno fatto realizzare ciò? Queste azioni sono il risultato di queste emozioni indesiderabili?

  1. Scegliere la strada giusta: Come posso tornare da me? Quali sono le attività e le azioni che mi permetteranno di ritrovare il mio percorso verso chi sono veramente?

Per riportare la mia esperienza, ecco il modo in cui io torno a me stessa.


  1. Identificazione: è facile per me riconoscere quando non sono me stesso. “Come?” ti chiederai. 
Per sapere quando sei lontano da te, devi prima essere completamente consapevole di te stesso come persona. Qual è la tua emozione più ricorrente? Come reagisci quando sei sotto pressione? Come reagisci in una situazione favorevole? Una volta che avrai risposto a queste domande, sarà facile capire quando non sei il tuo vero sé. 
A volte, quando mi sento scontrosa, nervosa, irritabile senza motivo o semplicemente mi prendo troppo sul serio, mi rendo conto: questa non sono io. Questo non è il modo in cui scelgo di reagire, e quindi lo cambio.

  1. Responsabilità: Tutti noi abbiamo un certo tipo di emozioni che ci girano intorno - per me sono felicità, fluire liberamente, risate (umorismo) ed energia. Non appena identifichi emozioni che non senti normalmente, hai la sensazione che qualcosa non va. Le emozioni lasciano il posto a azioni indesiderabili, e a volte potresti perfino essere scioccato dal comportarti in un certo modo. Torna indietro,  identifica le azioni, e scopri la fonte delle azioni - che sono emozioni. Se mi scopro arrabbiata, irritabile, confusa o scombussolata, mi fermo immediatamente e mi chiedo: cosa c'è che non va? Perché mi sto comportando in questo modo? Come posso tornare da me e cosa mi farà calmare abbastanza da tornare di nuovo nel mio spazio?

  1. Scegli la strada giusta: tutti noi abbiamo modi diversi di rifocalizzarci, ri-centrarci e tornare a noi stessi. Il luogo che vogliamo raggiungere è uno spazio completamente calmo, focalizzato e rilassato. Come arrivarci sta a noi. Cosa ti calma? Quali sono le azioni che ti fanno sentire vicino a te stesso? Potrebbe essere leggere, cantare, ballare o anche fare un riposino!

Qualcosa che mi aiuta a sentirmi vicino a me è semplicemente fermarmi ad osservare la semplicità e la facilità di ciò che mi circonda. Potrei connettermi con un albero, il mare, il cielo o persino un animale.
Quindi, se mi collego con un albero, potrei concentrarmi sulle sue foglie, sulla delicatezza con cui si muovono con la brezza, o sul fiore lì accanto, così spontaneo nella sua semplicità, eppure così integrato con la complessità delle sue funzioni e la sua struttura.

Potrei guardare un gatto, che cammina aggraziato e poi si ferma all'improvviso, guardando con i suoi occhi acuti, osservando l’ambiente e recependolo davvero. Mi collego con il gatto e, per un momento, vedo l'ambiente attraverso i suoi occhi, attraverso la sua messa a fuoco e obiettività.


Trova il tuo ritmo, trova il tuo percorso. Ricordati di tornare sempre da te, perché sei lo spazio migliore per te stesso.